tisdag 1 december 2009

Jag är nöjd!


Då är vi inne i december! Lagom till detta slår kylan till - ialla fall här på västkusten.
Då slog jag till - att frosta av mitt frysskåp!! Den senaste tiden har det varit permafrost i och sakerna satt mer eller mindre fast i isen. Efter en timmes idoga arbete med värmefläkt och kastruller med kokande vatten så var det klart och jag är sååå nöjd! Det är så skönt att få slänga gamla rester och sortera upp innehållet i backarna. Nu är det en fröjd att titta in i frysskåpet.

Vår kyl och frys är snart 11 år gamla och börjar sjunga på sista versen. Vi har länge sagt att vi ska vänta att köpa nya tills de här slutar fungera, men har nu bestämt att vi ska köpa nya efter nyår då det märket vi vill ha kommer in i den höjd vi behöver. Vi får hålla tummarna att de håller i 1,5 månad till.

Idag kommer det att bli en härlig solig dag och himlen är alldeles blå. När jag har hämtat barnen i skolan får vi ta en promenad och suga i oss lite solsken till mörkare dagar.
Kramar,

(bilderna lånade på tretti.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar