tisdag 8 december 2009

Det doftar jul

Jag har i många år varit av den uppfattningen att hyacinter är en julblomma och de inhandlas så att de är i lagom fas, dvs som snyggast lagom till jul. Nu sedan några år firar vi julafton hos mina föräldrar och då står hyacinterna där när de är som vackrast och ingen njuter av dem..trist.

Så i år slog jag till och överaskade mig själv och köpte tre stycken redan innan första advent. De har fått stå på bänken i köket och det har tagit en dryg vecka innan de ens började blomma. Men nu! Det är så underbart vackert och det doftar jul!!


Så i morgon ska jag ta mig en tur till Blomsterlandet och köpa på mig några till som vi ska njuta av innan jul! Kanske, kanske ska jag försöka att få lökarna att överleva och plantera ut dem till våren. Jag har försökt förut, men oftast hamnar de i ett hörn i förrådet för att sedan totalt glömmas bort.

Idag när jag kom hem stod det ett paket på trappan och väntade på mig? Ännu en julklapp?
Jag visar er imorgon!

Kramar,

1 kommentar:

  1. Hej! Tack för titten hos mig! Vilken fin blogg du har:-) Ha en bra dag! Kram Sofia

    SvaraRadera