tisdag 22 december 2009

Favoritsaker och julefrid





Det finns några julgranspynt som är lite mer favoriter än andra.

 De som jag gillar allra bäst är dessa flugsvamparna. De brukar ha sin givna plats ganska högt upp i granen för att synas bra och för att kunna hänga fritt. Jag köpte dem på Balders Hage i Alingsås till en jul för ganska länge sedan. Jag minns att jag tyckte de var hutlöst dyra så det blev bara fyra stycken, men så här i efterhand kan jag tycka att det räcker gott med fyra för annars blir det inget speciellt.
Klockorna på översta bilden fick jag efter min mormor, så de är också ett kärt minne för mig.

Nu börjar julefriden att infinna sig i vårt hus. Nu ska bara det sista fixas till, skinkan ska grilljeras, sillen ska läggas in och de sista julklapparna ska slås in.

Kramar,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar