tisdag 29 december 2009

Filmdag


Idag utnyttjade vi en av barnens julklappar, dvs vi var på bio hela familjen och såg Alvin och  gänget 2. Det är inte alltid det går att få ihop att hela familjen vill se samma film utan oftast delar vi upp oss. Jag brukar få gå med sonen och maken går med dottern.

När vi på vägen hem stannade vid stormarknaden hittade vi en fiffig grej utanför kassorna - en "moviestation", dvs en maskin där det går att hyra film! Fiffigt och lätthanterligt plus att det var enkelt att hitta filmerna istället för att stå och vara förvirrad i en videobutik. Så vi tog och hyrde "Ice Age 3" och "The Proposal" med Sandra Bullock. Ice Age tittade vi på ikväll och den andra får vi se imorgon kväll när barnen har somnat.

Jag har även hunnit att baka en kladdkaka till sonen som fyller 6 år imorgon! Så nu får jag gå och slå in paketen för det ska bli uppvaktning med sång vid sängen ganska tidigt om jag känner min son rätt. ;)

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar