söndag 6 december 2009

Andra advent

Idag har vi besökt julmarknaden på Stora Holm där Nyblom & Kollén har sitt säte. Jag bestämde med min mor och far att vi skulle vara där tidigt för att det kanske skulle vara färre besökare.....NOT! Det var helt otroligt mycket folk och bilar överallt. Det var inte rätt dag att få njuta av fina omgivningar och en mysig fika - jag får ta med mig mina föräldrar dit en annan dag. Det var till och med så mycket folk att det var svårt att få fram kameran för att ta kort. Men här är några smakprov:


Bakom växthuset finns en helt underbar liten butik med så mycket fina saker, krukor, ljus, zinksaker, luffarslöjd, burkar mm. Där går det att göra av med pengar.....

Här är orangeriet som idag var en utställningslokal med hantverk men som i vanliga fall är ett fik.

Dock hade jag sådan tur att jag fick tag i något som jag länge suktat efter:



Ett vitt zinkhus! Precis i min smak..
Såhär tjusigt blev det när det fick sin plats på byrån i  hallen.
Istället för att stå i kö för att fika i all hast tog vi en adventsfika hemma hos oss i lugn och ro.

Vad kul att se att så många har hittat in till min sida!
Lämna gärna en kommentar så att jag kan hitta till Er!
Kramar,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar