måndag 7 december 2009

Mammas lilla hjärta



Igår fick jag min första julklapp.
Dottern köpte ett armband på julmarknaden, valde helt själv men frågade pappa om smakråd.
Tack mitt lilla hjärta!

Då minns jag när jag var i ungefär samma ålder och fick åka med en kompis ner till en närbelägen ort för att inhandla julklappar till mamma, pappa och storasyster. Vilken spänning och vilket hemlighetsmakeri det var!
En julklapp som jag kommer ihåg och som jag vet att min mamma har kvar än idag var en liten vit trearmad porslinsljusstake med smala rosa ljus och matchande manchetter. Kommer du ihåg den mamma? :)
Kompisen köpte en likadan, jag undrar om den finns kvar?

Ha en fortsatt bra start på veckan!
Kramar,


2 kommentarer:

  1. Jag har fortfarande kvar tomten som jag fick av dig i julklapp för MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA år sedan! Den där konformade som hänger i julgranen - varje år! Om jag inte minns fel köpte du den på Åboden i vårt egna lilla centrum...

    Kram, BigSis

    SvaraRadera
  2. OM jag gör!! Den står framme året om med passande ljus och manchetter. Jag kommer så väl ihåg hur glad jag blev när jag fick den av dig och den glädjen finns fortfarande kvar. Jag är SÅ rädd om den!

    Kramar, M

    SvaraRadera