söndag 23 augusti 2009

Utflykt




I denna stad där dessa små randiga grisar tillverkas spenderades en del av gårdagen. Min mor och far skulle kika på en hundutställning och vi hängde på mest för att få oss en liten utflykt. Vi hade även tänkt oss att åka över till Visingsö och kika runt lite och trodde väl att det skulle vara en enkel match, men det var flera timmars väntande innan det skulle bli vår tur att kunna åka över så det blev inget av. Så vi strosade runt lite i Gränna och barnen fick se hur polkagrisar tillverkas. Jag hittade en chokladtillverkare, men blev väldigt besviken av att jag inte fick se hur det gick till att göra dessa underbara praliner. Det hade varit något! Sedan kanske de hade behövt någon som provsmakade och då skulle jag snabbt räcka upp handen för att hjälpa dem - för jag har ju lärt mig att vara hjälpsam;).

I morgon ska jag börja jobba igen efter 6 veckors uppehåll (huh..)och barnen ska ha upprop i skolan. Stora tösen börjat 2:an och lillkillen börjar förskoleklass. Inga små barn här längre!

Kramar i massor,
(bilder lånade på Polkapojkarna.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar