onsdag 12 augusti 2009

Äppel päppel...

I söndags innan jag blev sjuk hann jag med god hjälp av min mor att göra äppelmos. Det har jag ju varit med och gjort under min uppväxt, men inte till mitt egna skafferi av mina egna äpplen.

När vi flyttade in i vårt hus för sådär en tio år sedan nu satte vi ett familjeträd bestående av tre olika sorter varav en Transparente Blanche som är ypperlig till att göra mos av. Men det är inte förrän nu i år som vi fått en såpass god skörd att det lönat sig att göra mos. Av dessa äpplen som syns i korgen blev det 6 kg färdigt mos - vilken känsla! Både maken och jag var mäkta stolta! Tack snälla mamma för all hjälp!

2 kommentarer:

  1. Visst är det gott när man kan göra sitt alldeles egna äppelmos :) Jag fick en massa äpplen av en arb.kamrat en gång och kokade eget. Det var så roligt och så gott.

    Hoppas det löst sig med frågorna kring bloggen. Det ser ju fint ut här ju :) Man lär sig allt eftersom, eller hur?

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Det var bara roligt - ni var så entusiastiska och duktiga båda så jag bidrog bara med lite erfarenhet!
    Vilka fantastiska äppelbilder du har tagit -det är så man vill greppa ett äpple rakt av!
    Kramar - Mamma

    SvaraRadera