tisdag 18 augusti 2009

Sommarminne

Ett starkt luktminne jag har är doften av luktärt. Det är sommarlov, landet och farmor. Min farmor odlade alltid luktärter på landet och påstod att de blev extra fina om man tömde pottan på dem (ja,ja,ett gammalt husmorstrix kanske eller ett sätt att slippa gå på utedasset på natten...) Jag odlar nu egna luktärter i min trädgård och de har nu börjat att blomma riktigt villigt. Konstigt nog är det flest ljusblå. Och nej, de får inte någon tömd potta på sig...:) Jag plockar av blommorna så fort de nästan visar sig för då ska de visst blomma ännu mer.
Att jag kom och tänka på detta är att det är min farmors namnsdag idag - i himlen. Hade hon levt skulle hon strax firat sin 103 födelsedag. Ja, det hade varit något det;)
Kramar i massor,

(bilden är lånad på odla.nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar