torsdag 13 augusti 2009

Lycka är....

När jag har fått en riktigt efterlängtad bok i mina händer och jag får börja bläddra i den. Känna att den luktar helt nytt och nästan är krispig som tulpaner. (Oj, det blev nästan lite poetiskt...)
Igår landade en ny guldklimp i min samling av läsgodis. Nämligen Sommaren söta av systrarna Monica och Lisa. Den här har jag stått och bläddrat i och funderat över ända sedan i våras, men nu bestämnde jag mig att det fick vara nog med det och skred till handling. Jag gillar att få hem varor direkt i brevlådan så jag brukar beställa på adlibris. Himla smidigt, snabbt och betydligt billigare.

Ja, medan jag nu bläddrade i boken satt min baktokige 5-åring bredvid och frågade "-har vi ingredienser hemma för de där kakorna?" tills vi hittade ett där alla fanns hemma. Så det var bara att lyfta ändan ur soffan och sätta i gång.
Här är resultatet - chocolat chip cookies, eller som vi nu kallar dem - monsterkakor. De blev gigantiska! Jag tror inte att den lilla handen skulle plattat ut dem så, men vem har hjärta att säga att han ska sluta när det är så roligt? Snart blir han så stor att det är uselt att hjälpa mamma att baka, så det gäller att passa på.
Jag glömde säga att de var himmelskt goda!
Kramar i massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar