lördag 29 augusti 2009

Mums filibaba!

Flitens lampa lyste igår kväll. Efter middagen var avklarad försvann båda barnen iväg till kompisar och då fanns det egentligen bara ett alternativ - att pysa ner i soffan och zappa på tv:n. Men jag känner mig själv alldeles för väl för att veta att då somnar jag bara i soffan och blir inte riktigt människa på hela kvällen. Alltså beslöt jag mig för att baka bullar! Lättbakade vaniljbullar som inte behöver kavlas eller delas utan bara slevas upp i pappersformar där de sedan jäser. Hur smidigt som helst! Sedan gör man ett litet hål och fyller med hallonsylt, penslar och strör på pärlsocker. Voilá!
Ni kan tänka er barnens reaktioner när de sedan kom hem och det luktade bullar i hela huset och en härlig bullfika var uppdukad! Då blir man populär som mamma, det kan jag lova.
Kramar i massor,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar