onsdag 19 augusti 2009

Doftminne

Undrar om jag börjar bli gammal och sentimental för här kommer ännu ett doftminne!:) Jag älskar höstflox! Det är förknippat med mina promenader till skolan när jag var liten -det var höst, sol, lite dagg i gräset och floxdoft. Jag har några plantor flox i min perennrabatt och jag tror att de är som mest blomvilliga just nu. De vita är nästan vackrast men de finns i en mörkrosa variant som jag inte har hittat på någon plantskola, men jag har en arbetskamrat som har just dessa och jag kanske ska fråga henne om hon möjligtvis skulle kunna undvara en bit till mig. Då kan jag dela med mig vidare till någon jag vet också gillar flox! ;)

1 kommentar:

  1. Och vem kan den "någon" vara tro - det är inte utan att man känner sig påtänkt!!
    Mina flox sjunger på sista versen!
    Jag uppskattar verkligen dina vackra bilder!!
    Kramar Ma

    SvaraRadera