onsdag 30 september 2009

Bullbak och pyssel


Igår fick jag en bonusdag hemma då dottern fått ögon-inflammation. Bonusen för mig är att dottern nu är 8 år och sysselsätter sig bra själv när hon är hemma. När jag får extra tid jag inte räknat med börjar jag gärna att baka. Kom på att det är kanelbullens dag (varför en sådan dag?) på söndag och det var skäl nog att baka lite vanliga kanelbullar. Det var också roligt att dottern ville komma och hjälpa till för det brukar hon inte göra utan det är mest sonen som brukar vara aktiv bagare. Det blev stora och smaskiga bullar med mycket fyllning av kanel, smör och kardemumma! Några smaskade vi upp tillsammans med mormor och morfar men de flesta ligger i frysboxen och väntar på bullsugna besökare som ska komma på söndag.


Jag ska också visa för er vad jag egentillverkade i helgen - ett blomstöd till min hjärtan på tråd. Jag är inte det mest pyssliga tjejen utan har lite dåligt tålamod och vill att sakerna ska vara färdiga snabbt. Detta var dock både en billig, enkel, snabb och snygg sak att tillverka!
Själva tråden jag använt är en najtråd som är inköpt på en byggfirma och kostade bara 6 kronor för hur många meter som helst. Sedan tvinnade jag den ganska hårt innan jag formade den till ett hjärta, stack ner den i krukan och virade upp växten. Nu hoppas jag bara inte att växten dör av metallen!
Jag har planer på att använda najtråden till lite andra projekt och om det blir något av det kan jag visa er resultatet.
Kramar i massor,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar