fredag 11 september 2009

Fredagsmys

Så blev det fredag igen. Min arbets-vecka har varit väldigt kort eftersom jag har varit hemma med sjuk son och är ordinarie ledig onsdag. Det hade passat mig att bara jobba två dagar i veckan...kanske inte så fett i plånboken dock.
Maken har åkt på en grabb/gubbresa till Småland så vi tre som är kvar hemmavid får roa oss på egen hand. Först blir det en önskemiddag, senare kanske lite fredagsmys med popcorn eller fruktsallad (får jag bestämma blir det fruktsallad..mums) när vi tittar på Doobidoo. Efter det har nog sonen slocknat i soffan och dottern och jag får titta på Trädgårdsfredag utan en massa prat. Detta program har jag verkligen fastnat för. Det är så lagom tempo och härliga omgivningar. Dessutom är Pernilla Colt en favoritprogramledare, hon är så naturlig och rapp i kommentarerna. Om ni har missat detta program visas det i SVT 2 fredagar kl. 21.30.

I morgon ska dottern dansa och sedan har jag i ett svagt ögonblick lovat att åka till ett stort shoppingcenter lite utanför stan för att titta på docksaker. Om jag har tur kanske jag kommer hem med ett par jeans till mig och några par till dottern som helt plötsligt har vuxit ur alla på en gång.
Ha en riktigt trevlig fredagskväll! Kramar i massor,

Bilden lånad på svt.se

1 kommentar:

  1. Det där programmet har jag missat helt. Ser jag ens på tv på fredagar?! Sitter nog mest som en zoombie i soffan med en tidning... =0)
    Hoppas att du har en bra helg med barnen!
    Kram!

    SvaraRadera