fredag 18 september 2009

Lurifax

Så har vi än en gång arbetat oss igenom en vecka och jag kan bara tycka som många andra att det går väldigt fort. Men det är alltid lika välkommet med helgen.

I går fixade sonen och jag till en höstkruka att sätta på yttertrappan.
När jag ska köpa blommor till mina krukor har jag oftast väldigt svårt att hitta det jag vill ha för ett snyggt resultat. Men nu ska jag berätta hur det gick till igår.
Jag gick runt och velade och lyfte lite här och var, höll ihop höga och låga men tyckte inte att jag hittade något som skulle se snyggt ut ihop.
Då kommer en dam som snabbt och enkelt plockar till sig det hon vill ha och färgmatchar två olika uppsättningar. Aha!! Hon har talang för detta tänker jag och sätter av med min korg åt hennes håll för att spana in vad hon har hittat. Varpå jag snabbt och enkelt plockar till mig en likadan uppsättning och kan gå till kassan för att betala till mina barns glädje. De är inte överförtjusta i mina långa besök på Blomsterlandet när jag ska planera växter till krukor. Jag blev riktigt nöjd med resultatet när det var färdigplanterat - oj vad färgmatchat ;)
Ha en trevlig fredagskväll!
Kramar i massor,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar