torsdag 30 juni 2011

Puppurklätt

Det är kul när man gillar en perenn och hittar den i en annan färg!
Jag äger en purpurklätt som är har ganska ceriserosa blommor till silverfärgade blad. Den är väldigt växtvillig och sprider sig mer än nödvändigt....på våren brukar hundratals nya plantor sticka upp.


Så den står inte kvar där du hade den förra året men det tycker jag är ganska charmigt. Den blommar inte på årsplantan utan året efter så det gäller att inte vara för ivrig att dra upp alla plantor. I år när jag botaniserade bland perenner på Rödbo plantor så hittade jag en vit variant och nu har den börjat blomma!


Än så länge bara i två toppar, men den är så söt!

Här har det nästan varit olidligt varmt idag och jag har fått stödvattna - barnen :) Nu känns det som det kommer in lite svalare luft genom fönstret och det är riktigt skönt.
Sista arbetsdagen i morgon - yes! och fem härligt lediga veckor ligger framför mig. Ska börja min semester med att gå ut med några arbetskamrater och äta inne i Göteborg. Hoppas att det går att sitta på en uteservering!

Må så gott och tack för att ni tittar in!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar