tisdag 14 juni 2011

Favoritbuskar




Jag har två favoritbuskar i trädgården. En har stått i många år och det är schersminen. Den är översållad med blommor och nu på kvällarna doftar den så fantastiskt gott.
En annan är paradisbusken. Den har stått i några år men inte riktigt vuxit i den takt som jag vill. Den har haft ett motigt liv med grannpojkar som springer ner den och en himla massa snö som knäcker den. I år har den fått ganska mycket kompostjord och sedan vatten på - och minsann har det gett resultat. Massor av nya fina skott och en hel del blommor.


Om några år så.....

Här har det varit fullt upp med jobb och aktiviteter så det har inte funnits varken tid eller ork till att ta tag i projektet men det kommer ju fler dagar.

So long!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Åh, så vacker.
    Jag har ju köpt en paradisbuske idag! Så i veckan/helgen måste jag plantera.
    Ser fram emot fina blommor.

    Jag har hört talas om Rödbo plantor och kört förbi där ibland men aldrig varit inne... kanske dags för ett besök snart.
    Jag åker oftast till Kungälv Garden Center, ligger i Rollsbo ind.område. Stort utbud!
    Ibland har jag också varit på Kullens (i Stenungsund), också en bra handelsträdgård.

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera