måndag 27 juni 2011

Insnöad?

Hej!
Ibland kan jag snöa in på vissa saker...Just nu är det pioner. När vi anlade en perennrabatt för sisådär 11 år sedan köpte jag en vit, dubbel pion som är helt underbar och doftar så gudomligt.


Förra året övertog jag två stycken varav en är den här rosa.


Den tredje kommer jag inte ihåg vilken färg det är och i år har den inte blommat.
Den behöver nog växa till sig lite.

Igår köpte jag på mig ännu en - "Bowl of Beauty".

(bild lånad på nätet)
Fantastiskt vacker! Lär visst dofta gott också.
Jag ser att den har blommat i år så kanske, kanske nästa år.

Det som är mest spännande egentligen är om någon bytt lappar i hadelsträdgården bara för att retas. Jag har aldrig varit med om det men tanken slog mig igår när jag köpte pionen för det skulle ju kunna vara vilken som helst, eller hur?
Har ni varit med om det någon gång? Att det står en viss lapp i men det blir något helt annat.

Har lite annat nytt att visa från trädgården också men det får bli en annan dag för nu står dammsugning på agendan.

Må så gott och tack för era kommentarer!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar