lördag 13 februari 2010

Gröna fingrar?

I slutet på sommaren köpte jag en peperomia krukväxt som var så fin och grön. Jag skötte den efter konstens alla regler. En dag när jag kom hem så låg hälften av girlangerna på köksgolvet och växten såg väldigt ledsen ut :(. Lite irriterad blev jag och satte resterna i vatten för att försöka rädda växten. Det kom lite rötter och jag puttade ner skotten i jord för att sedan sätta krukorna i vårt sovrumsfönster. Där har de fått stå i glömska och fått väldigt lite vatten.... tydligen gillade växterna det för så här ser de ut idag:

Jag kanske har lite gröna fingrar ändå!

Snart åker vi till barnens mormor och morfar och sover över eftersom herrn i huset ska ha herrmiddag. Dagen i morgon får jag ägna mig åt att skriva lotter! Vad kul att så många vill vara med i min utlottning!!
Om du har missat min tävling så kan du fortfarande anmäla dig här.
Ha en härlig lördag!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Peperomia är jättetacksamma växter! Jag hade en likadan en gång och den gjorde precis likadant, men jag tryckte ner den i jorden med en gång och den tog sig igen. Men man måste ju ha lite gröna fingrar också :)

    Kram, Emma

    SvaraRadera