söndag 17 januari 2010

Den första semlan och tulpaner

Så har den äntligen avnjutits - årets första semla! Mums vad gott det är!
Sonen och jag hjälptes åt att baka egna semlebullar som vi sedan gjorde iordning.

Jag gillar bullar med kardemumma i. Sedan vill jag ha mandelmassa och grädde på samt lite fint strösslat florsocker på locket. Jag såg i butiken häromdagen att det börjar säljas semlor med vaniljkräm i. Det är inte riktigt i min smak men kan ju vara ett bra alternativ för alla nötallergiker därute.

Jag har även köpt hem årets första tulpaner plus att maken kom hem med en bukett häromdagen då det var tulpanens dag. Så nu har jag två helt ljuvliga buketter!

Jag ser att min besöksräknare tickar på och snart närmar sig 1000 besökare.
Det ska nog firas med en utlottning längre fram - håll utkik!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Underbara bilder =)

    Ny tävling hos Tant..

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_19.html

    ..med chans att vinna presentkort från en underbar inredningsbutik!

    Kika gärna in o delta o ha en riktigt braig dag :)

    SvaraRadera