lördag 23 januari 2010

Trolltider

Det är bara att konstatera att allt kommer igen.

Just nu är det senaste bland skolbarnen att samla på dessa söta troll!

Det var när sonen skulle gå på kalas hos en flickkompis häromveckan som jag fick upp ögonen att dessa gudomligt charmiga troll är på framfart igen. Visserligen lite upphottade färger! När jag ägde sådana i min barndom fanns det bara vit-och svarthåriga. Jag har för mig att min mamma virkade kläder till mina troll, men den händigheten har inte gått i arv till mig så det får vara originalkläderna kvar på dessa. De minsta är såkallade penntroll dvs kan sitta i toppen på en penna och muntra upp skolbarnet lite ;)

Detta troll ser ut som en rosa prinsesstårta och kommer att bli dotterns när hon fyller 9 år om några veckor. (Tur att hon inte läser min blogg!)

Detta valde dottern vid ett besök på Göksäters idag.
Den fick namnet Tulipana för att den ser ut som en tulpan!

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramar, Helene

2 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Vad kul att du vill vara med i min utlottning!
    Nu upptäckte jag ju din fina blogg.

    Trollen är ju för söta, när jag var liten fanns som du säger bara troll med svart och vitt hår.

    Jag minns att de luktade så gott, gör de det fortfarande?


    Det rosa trollet hade min dotter tyckt om när hon var mindre.

    Ha en fin lördagskväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Hihi, de där trollen är ju såå söta!

    Vad kul att du hittade till min blogg och att du lämnade ett avtryck=)

    Angående försäljning av min svärmors betongkrukor. Hon säljer en hel del på mässor och marknader samt hemma på deras gård i Stora Levene (söder om Lidköping)! Om du är intresserad så tar jag gärna upp en beställning eller förmedlar kontakten=)

    Hoppas att du haft en härlig helg och att du får en bra start på veckan! Kram

    SvaraRadera