söndag 1 november 2009

Vintermånad







Ja, nu är vi inne i årets första vintermånad. Den brukar kännas mörk och grå men tittar man bakom kröken så är det idag precis fyra veckor kvar tills det ljusnar igen. Ja, för då plockar vi fram adventsljusstakar och stjärnor igen! Det ser jag fram emot!
Nu känns det helt okej att titta på butikernas julutbud, men julmusiken får gärna vänta en månad till.

Idag har vi planerat in en långpromenad i skogen med medhavd picknic i form av smörgås och varm choklad.
Ha en bra dag!
Kramar i massor,

2 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för att du deltar i min utlottning. Jag gillar också advent. Jag lämnar alltid alla stakar och stjärnor på när jag går hemifrån så det är ljust och fint när man kommer hem. Jo man får göra så men bara i december...
    kramis

    SvaraRadera
  2. Hej Helene!
    Vilket tråkigt novemberväder vi haft idag, riktigt regnigt o blåsigt..ska bli kul när advent kommer o man får pynta för jul:)

    Vilken smarrig kaka din man bakat!! Vad duktig han är:)

    Ha en bra vecka,

    kram Jenny

    SvaraRadera