söndag 31 juli 2011

Mårbacka

Vaknar upp till ännu en solig morgon och det känns som om det är nu sommaren börjat! Vi åkte och tog oss ett härlig eftermiddagsdopp i havet i går. Jag är en riktig badkruka som gillar när det är varmt i vattnet, lite sjåpig var jag trots att det var säkert 20 grader. Kommer jag bara i och doppar mig går det bra.

Visar lite mer från vår Värmlandsresa. På onsdagen åkte vi upp mot Sunne för att titta på Mårbacka - Selma Lagerlöfs hem.


Det ligger så vackert! Ser ni den blåa himlen?! 

Vi gick på en guidad tur, men man fick inte lov att ta kort inne vilket var synd för det var så mycket fina saker. På många ställen i huset stod det färska blommor från trädgården vilket gör det så levande. Det jag inte såg på något endaste ställe i huset var några Mårbacka-pelargoner....men de kanske inte kommer därifrån?


Utanför stod en kruka med fuchsia, stor och välmående. Jag har en likadan, inte lika stor.....


Den här läckra perennen - blodtopp ska jag försöka få tag på till min rabatt.


Det var ordnat med ett fik under flera stora träd som gav efterlängtad skugga en varm dag som denna.

Dags att ta tag i dagen, första anhalten blir frukost på altanen!
Må så gott i värmen!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar