tisdag 5 juli 2011

Ny kompis

Häromdagen när jag rensade ogräs fick jag en såndär överraskning så man ropar till, lite skrämt.....
När jag sedan tittade efter så satt den här "vännen" där.


Ser ni vad det är? Jodå - en groda eller en padda.
Jag skulle tro att det är en padda för den är såpass stor. Den har grävt sig en grop och borrat ner sig och har nästan samma färg som jorden runtomkring. Kommer jag för nära tittar den upp på mig och hoppar längre in under plantan. Maken ville ta den på en skyffel och gå ner med den till bäcken men jag fick för mig att den kanske hade småpaddor att ta hand om ?? Idag när den rejäla åskskuren kom försvann kompisen iväg, den ville väl inte ha regn på sig. Får se om den är tillbaka i morgon.

Här har det börjats med ännu ett nytt projekt! Det gäller att passa på när tid och ork finns. Visar bilder imorgon.

Må så gott!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar