onsdag 6 juli 2011

Nytt projekt

Tänk att det hela tiden finns saker som behöver göras! Känner ni igen er? Det ena projektet avlöser det andra. Jag fick mig ett ryck igår och det gäller att passa på!!
Det finns en del ställen på tomten som ser hemska ut och ju mer man tänker på det desto hemskare blir det. Framsidan är ju den sidan som folk ser först och den ska ju vara välkomnande.
Vår framsida vetter mot norr och har framkallat hemska känslor ett tag. Buskarna som vi satt för ett antal år sedan har vuxit sig stora och spretiga och har dessutom blivit illa tilltufsade när snön har rasat ner från taket.

Så här såg det ut:

I och med att det är norrläge så trivs inga perenner där för det är såpass mörkt. Det enda som vill sig är mossa och hur snyggt är det? Syrenen är dock fin och alldeles lagom så den ska få vara kvar.

Så här ser det ut nu efter mycket svett och slit:

Tanken är att lägga en kant ut mot stenplattorna, lägga på en markduk och lägga grus. För att det inte ska bli bara grus funderar jag på att gräva ner ganska stora plaströr och plantera några växter i. Vilka vet jag inte i dagsläget för jag ska rådfråga på en handelsträdgård. Jag funderar också på att lägga några trampstenar typ så här:


(bilder lånade på hasselforsgarden.se)

Sedan kan man ju alltid plantera säsongsväxter i krukor och sätta dit.
Vad tror ni? Kan det bli något?
Nu är ju ialla fall grovjobbet gjort och det återstår finliret. Jag lovar att visa mer bilder när det har hänt lite till.

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Hejsan.

    Oj, vilket jobb i värmen.....

    Jag skulle satsa på grus och några vackra krukor med säsongsväxter ovanpå!
    Så lättskött med grus och flyttbara krukor!

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera