söndag 3 juli 2011

Mitt favoritfönster

I år har jag fått mig ett favoritfönster i huset - köksfönstret ut mot trädgården. Det är ett söderfönster och det är svårt att hitta växter som trivs där för det är oftast för varmt. Jag har haft några orkidéer som trivts där men nu har de fått byta och ge plats åt dessa nya favoriter.


Mina fina pelargoner!
Från vänster: Stjärnpelargon, "Little lady Scarlet", en vit "vanlig" och en Mårbacka.

Jag har aldrig lyckats speciellt bra med pelargoner men har i år gett mig attan på att det ska lyckas och hittills ser det lovande ut. De har fått nya ganska rymliga krukor med speciell pelargonjord. Sedan får de en svag dos med näring varje gång de vattnas.



Ser ni hur mycket blommor som kommit på en månad!?




Började min ledighet med att tvätta fönster. Jag kan inte förstå varför jag väntar så länge innan jag får ändan ur vagnen, det är ju så skönt när det är gjort och man ser ut genom fönstret igen!

Ha en skön söndag!
Tack för att ni kikar in!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar