lördag 16 juli 2011

I år har jag satsat på...

att plantera i krukor!
Har köpt på mig massor av blommor till mina krukor och de har hittills varit väldigt tacksamma. Nu de senaste dagarna har de fått lite väl mycket regn för att det ska vara bra för då faller en del blommor av.


En kruka som går i rosa. Hittade en söt liten hängade som liknar brudslöja. Samsas med en rosa pelargon och en rosa dubbel margurit.



Tobaksplanta, murgröna och dubbel margurit.

 En härlig kryddkruka med timjan, oregano och citronmeliss. Har vuxit till sig rejält!


En kruka med okänd rosa blomma, väldigt blomvillig, tappar nästan alla blommor när det regnar men kommer snabbt tillbaka med ännu mer blommor! En lila verbena får samsas med denna.


Nu ska vi iväg på en utflykt till Tofta där barnens kusin har varit på ridläger och idag ska det avslutas med en uppvisning.

Ha en skön lördag - passa på att njuta av solen för det ska visst regna igen i morgon.

Kramar, Helene

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för hälsningen!

    Jag har också satt i krukor i år. Sambon har byggt en jättefin altan och då är det roligt att ställa ut fina krukor.
    Gillar det rosa du har planterat - jag har själv mycket rosa i år - och lite lavendel :)

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga blomster! Jag satsar också mest på krukor och lådor här hemma.

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Så mycket vackra blommor du har. Härligt. Kram Johanna

    SvaraRadera