lördag 13 mars 2010

Brunch

Lördagmorgnar är ganska hektiska hemma hos oss.
Sonen och maken åker tidigt till fotbollsträning och dottern ska på dans. Resultatet är att vi äter frukost vid olika tider. Trist för det är nästan bara på helgerna vi äter frukost tillsammans.

Så idag när jag väntade hem son + make började jag förbereda brunch dvs lite frukost men tidsmässigt lunch. Idag tog jag och bakade scones, mumsfilibaba - lite ljumna med smör, ost eller marmelad på. Enkelt att svänga ihop i matberedaren.
Här kommer receptet om du vill prova:

50 g margarin
2 tsk bakpulver
1 krm salt
4 dl mjöl
Blandas i en bunke/matberdare.
Tillsätt 1,5 dl mjölk och rör om.
Dela degen i två bitar och platta ut till två cirklar.
Skåra ett kors med en kniv - nagga med en gaffel.
Grädda mitt i ugnen i 10 minuter på 250 grader.

Ikväll blir det till att titta på melodifestivalfinalen. Jag håller tummarna för Darin och Anna som snabbt seglat upp som mina favoriter. Dottern håller på Timotej, sonen på Al Fakir medan maken inte bryr sig  nämnvärt!

Ha en trevlig lördagskväll!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar