torsdag 10 februari 2011

Vardagsmat

(bild lånad på svt.se)


Det är många matlagningsprogram på tv just nu och ibland kan det nästan bli för mycket av det goda. Man hinner inte med att laga för krångliga rätter i veckorna för då ska det gå ganska snabbt att få fram middagsmaten på bordet. Mina barn äter inte speciellt bra av skolmaten och är oftast vrålhungriga när jag hämtar dem.

Men jag tycker det är kul att laga mat och att prova nya recept. Satt och slöade framför Go´kväll för några veckor sedan och då lagade en kock ett recept på köttbullar som verkade riktigt smarriga "kryddiga köttbullar med fetaost". Dessa lagade jag till förra veckan och de var riktigt goda! Receptet hittar du här!
Jag har upplevt att det är besvärligt och krångligt att göra köttbullar men idag gjorde jag helt vanliga köttbullar på mammas vis och lyckades! Det värsta är att barnen är så vana vid köpeköttbullar så de tycker att "riktiga" köttbullar smakar konstigt....när jag växte upp var det tvärtom - Mamma Scans åts aldrig.

Hoppas att ni har det bra i snöslasket!
Kram till er som kikar in!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar