torsdag 17 februari 2011

Nyinköpt

(eget montage med bilder lånade på Hemtex.com)


Efter ett antal år med panelgardiner i beige och ljusgrönt känns det som det är dags för en förändring i vardagsrummet. Väggarna är vita med en svartmönstrad fondvägg så det blir inte vita panelgardiner utan en med stormönstrade blommor och en i offwhite lite bakom. Färgerna gör sig inte riktigt rätt i montaget.  De andra gardinerna klippte jag av och nålade upp provisoriskt (trodde jag...) men till symaskinen kom de aldrig.

Nu hittade jag något fiffigt på Hemtex - en fållfix. Ska gå att stryka på sina måttade och avklippta gardiner! Jag får återkomma om det var smidigt och enkelt när det är gjort.
Så fort vädret tillåter att fönstrena kan bli tvättade ska jag sätta fart med detta.

Ha en härlig torsdag och tack ni som kikar in!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar