söndag 6 juni 2010

Ibland blir inte allt som man tänkt sig.....

(bild lånad på arla.se)

Tänkte fixa till en tårta till nationaldagen och bjuda hit mina föräldrar på en nationaldagsfika. Hittade ett recept i en Arla tidning som verkade lovande. Massor av smaskiga ingredienser - grädde, mörk choklad, blåbär mm och en massa olika moment med gelatinblad, smält choklad osv. Tårtan verkade helt okej när jag satte in den i kylen där den skulle vila i 5 timmar, men när det var dags att ta ut tårtan ur formen så var inte fyllningen det minsta stel utan den flöt ut och rann nerför tårtfatet!! Sedan var det jättesvårt att skära igenom chokladbotten för att få en fin bit. Det var inte värt att ta en bild på eländet...så jag lånade :)
Mina snälla föräldrar smaskade i sig och tyckte att smaken var det i alla fall inget fel på medans maken och barnen rynkade på näsan.
Ja, ja....ibland blir det inte alls som man tänkt sig!

Kramar, Helene

2 kommentarer:

  1. Så trist men tur ändå att gästerna blev nöjda!

    Ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera
  2. Men jag är säker på att den blev dögod i af! Mari.

    SvaraRadera