onsdag 7 april 2010

Väl utfört dagsverke

Här har solen tittat fram idag och gett mig ny energi som jag verkligen behöver just nu.
Våren är tuff när man inser allt som behöver göras. Vi har en del projekt som behöver tas tag i bl a en rabatt/köksträdgård som behöver en rejäl ansiktslyftning. Jag har en bild av hur jag vill ha det och maken har en annan - vi får väl jämka lite båda två för att bli nöjda.
Men idag räckte solenergin till att fixa bort "böset" i perennrabatten!

Före:
Efter:

Viss skillnad, eller hur?!


Här tittar min vita löjtnadshjärta upp!
Det är alltid lika spännande att se vad som har klarat sig och jag får mig alltid en överraskning varje år för jag är så bra på att glömma vad som finns i min perennrabatt.


Efter ett väl utfört dagsverke satte jag mig på altanen och tog mig en kopp te och nybakad sockerkaka!
Det är livets goda det!

Kramar, Helene

2 kommentarer:

  1. Har oxå haft trädgårdbestyr det är så skönt att rensa nu för skillnaderna syns så tydligt. Bara ngt träd kvar att klippa nu.

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Vad duktig du varit och fått börjat röja i trädgården.

    Jag har inte kommit till skott ännu....du, det var nästan lite" Göteborgshumor" över den meningen!

    Gott med fika, det är man värd och det smakar så gott utomhus.

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera