lördag 17 april 2010

Hjälp! Jag har blivit en....

fotbollstokig mamma!
Sonen som är sex år började på fotbollsträning i höstas och allt har hållt sig på ett lugnt och lekfullt sätt.
Nu ska de börja att spela matcher mot andra lag med killar i samma ålder. Första matchen var igår kväll och hela familjen följde med för att stötta vår spelare. Sonen blev tilldelad att stå i mål vilket gjorde honom överlycklig till en början - tills bollarna började rulla in över mållinjen lite väl många gånger.....
Till min stora fasa upptäcker jag att det bor en fotbollstokig mamma inne i mig!! Som står och hejar, ropar, applåderar och förfasar mig när motståndarna gör mål.
Jag som aldrig ser på matcher på tv:n, men nu är sonen delaktig och då kommer tigrinnan i mig ut (hihi!). Som tur var uppfattar inte sonen mig som pinsam ännu, men tills nästa fredag ska jag nog tona ner mig lite!

Ha en härlig lördag!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Hejsan.

    Vad kul att sonen spelar fotboll!
    Du kommer få många härliga stunder på fotbollsplanen.
    Kul när man lär känna andra föräldrar och åker ett helt gäng på matcher. Då vaknar vinnarinstinkten i även den lugnaste förälder.

    Båda mina barn har spelat fotboll men tvingades sluta i 15-års åldern för knäskador.

    Önskar dig en fin vecka,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera