torsdag 4 augusti 2011

AGJ

I flera år har vi pratat om att åka sträckan Anten-Gräfsnäs med gammalt ånglok, men det har liksom aldrig blivit så. Men igår så....


Det vackra gamla ångloket.


Stationen i Anten.


Paus för att fylla på vatten från sjön Anten.


Framme i Gräfsnäs.

 
Vi passade på att äta lunch i Gräfsnäs på ett jättefint matställe - Lindelöv Slottscafé med en så vacker utsikt över sjön Anten. Maten var god och upplagd på ett fantastiskt sätt som gör upplevelsen så mycket större. Kolla bara in makens lantpytt/pyttipanna!!


Läckert, eller hur!

På hemvägen åkte vi om Alingsås för jag håller på att leta efter lite speciella saker till ett nytt projekt i trädgården. Har hittat ett slags återbruk som heter Hus till Hus där det finns gamla kaminer, dörrar, fönster, järngrindar, badkar, kakel, glasflaskor, skåp, korgar, skyltar, mm. Helt underbar miljö!

När jag frågade efter det jag skulle ha så sålde de inte dessa egentligen men han gjorde ett undantag för mig! Det kallar jag god service!! Så i morgon ska vi åka tillbaka, den här gången med tackräcket på bilen för att få hem mina saker. Visar och berättar mer om detta en annan gång.


Ha en härlig dag!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar