måndag 23 maj 2011

Stjärnpelargon



Har inhandlat en stjärnpelargon, (ny sort för mig) - supersöta blommor och lite annorlunda blad. Har planterat om den i en stor kruka med pelargonjord och så ska jag köpa speciell gödning för att den ska må så bra som möjligt. Nu har jag gjort allt efter konstens alla regler så får vi se hur det går. Jag skulle så himla gärna vilja lyckas.....

En  kollega till mig tipsade om ett pelargonmuseeum på Orust där det finns oändligt massor av pelargoner både att titta på och köpa med sig hem. Kanske ska ta sig en utflykt dit någon helg?

Må så gott ni som kikar in!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Pelargoner är underbara och det finns ju så många fina sorter. Den här har jag aldrig sett förut, väldigt fin är den. Nu måste du ju bara lyckas med både rätt jord och gödning :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera