fredag 10 december 2010

♪♪Lusselelle, lusselelle....♪♪


Sonen har varit krasslig här i veckan så det har blivit några dagar hemma. När han ändå satt och dåsade i soffan passade jag på att baka en sats med smaskiga lussekatter. Hörde av någon att saffranssmaken kommer fram extra bra ifall man lägger det i smör-och mjölkblandningen som värms. Jag provade detta plus att jag använde kesella i degen och de blev både saftiga och smakrika.

Härliga fredag och bara två veckor till julafton! Hur går det med julklappsinköpen för er andra? Jag har några kvar, men det mesta är inhandlat. Jag har handlat några klappar på nätet - himla smidigt!

Ha en skön fredag och kram till er som tittar in!

Helene

2 kommentarer:

  1. Såå gott med lussekatter.

    Idag när jag storhandlade hungrig (ska man aldrig vara när man handlar iof) så slank det ner en påse med Pågens saffransgifflar med lite mandelmassa i. Shit vad goda de var, stog en demonstratör (heter det så ?) i affären och delade ut smakprov så det var ju kört, både jag och barnen gillade dem mkt.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Det var jag som skrev kommentaren innan men jag lyckas inte länka till mig i kommentarerna hos dig, eller gör jag fel. Jag har blogspot.

    Karin/Signerat karin

    SvaraRadera