lördag 4 december 2010

Julkrans

Jag fick gjort mig en julkrans till slut!
Igår kväll satt ett 15 tal stycken av mina arbetskamrater och pysslade till varsinn krans med god guidning av en Ulrika som äger en blombutik. Först hade vi lite mys med glögg och pepparkakor innan vi skred till verket. Det såg ju så himla enkelt ut när Ulrika visade hur man skulle klippa granriset på ett speciellt sätt för att det skulle bli snyggt, hur man skulle lägga granriset mm. Efter ett tag gick det bättre men det tog sin goda tid innan jag blev nöjd. När den var färdig skulle det dekoreras och det är ju nästan den roligaste biten. Det var uppdukat en väldig mängd pynt, band i alla de slag, stjärnor, glitter, änglahår, pärlor mm - rena rama godisbutiken! Min krans blev sparsamt dekorerad då jag inte är så förtjust i överdekorerade kransar. Det var himla roligt att se de andras kransar för variationen var stor.

Ha en härlig lördagseftermiddag och kväll!
Tack för att ni kikar förbi! Lämna gärna en kommentar så jag kan hitta tillbaka till dig!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar