tisdag 14 december 2010

Ljuskrona

Jag fick ärva en vacker smideskrona efter min mormor. Det har blivit tradition att hänga upp den över köksbordet varje jul. Tänk vad 6 stearinljus kan lysa upp!!
Jag ber om ursäkt över den mörka bilden där man knappt kan se kronan.....jag får försöka att ta ett medan det är ljust i morgon.
Idag känns det som om kylan trängt in ända till skelettet, jag ska ta mig en mugg glögg, svepa in mig i en filt och kika på handbollsmatchen.

Tack alla raringar som kikar in!

Kramar, Helene

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker ljuskrona! Och roligt med en historia till den.

    Ja, jag sitter också o tittar på handbollen...nu är det knappt 10 minuter kvar och det är lika...så spännande.

    ha det gott, kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tänk att jag hittade en nästan likadan ljuskrona på loppis för ett tag sedan...och jag som har varit så för vitt hade lite överläggning med mig själv om jag skulle testa att hänga upp en SVART ljuskrona...hmmm det gick alldeles utmärkt och blev en bra kontrast till allt vitt i rummet, dock fick jag inte kronan över matbordet utan jag fick nöja mig med att ha den över ett litet bord i vardagsrummet....mmen det är som du säger....6 ljus lyser verkligen upp! Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera