torsdag 23 september 2010

I mitt köksfönster just nu....

blommar mina två vita orkidéer så fantastiskt vackert! Det är andra gången de blommar om sedan jag köpte dem för en spottstyver på Coop för ca ett år sedan. Någon speciell behandling får de inte mer än en vattning då och då. Sådana blommor gillar jag!
Redan fredag igen - härligt! I helgen ska vi försöka hinna med en höströjning om vädret tillåter. Äppelträdet behöver en rejäl ansning och trädgårdsmöblerna ska sättas in. Sedan har jag planerat att laga en maträtt som jag aldrig gjort förut och det kan gå hur som helst om jag känner mig själv rätt.

Todelo!
Kramar, Helene

2 kommentarer:

  1. Härligt med helg! Vi tänkte också ägna lördagen åt att klippa gräset (en sista gång?) och ställa in möbler och annat...

    Lycka till med maten och trevlig helg! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Skönt med fredag, äntligen!

    Visst finns det en del utearbete kvar att göra...men det ska visst bli regn, så då klarar jag mig ett tag till från gräsklippning.

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera