torsdag 15 juli 2010

Jag älskar choklad!



Har inte riktigt trott på dem som sagt att chokladblomman luktar choklad!
Men nu när solen riktigt gassar på min planta så doftar det så underbart att jag har god lust att äta upp blommorna, smakar säkert gott........ ;)
Jag gillar vädret vi har just nu - ena dagen regn och andra dagen sol och varmt.
Jag får gjort lite här hemma när det regnar och när solen gassar kan jag sitta på altanen och läsa. Barnen har fullt upp med att leka med kompisar så dem ser jag knappt röken av förutom vid måltiderna. Det är så det ska vara på sommaren!

Kramar, Helene

2 kommentarer:

  1. Hej Helene... nu blir jag sugen på att testa chokladblommorna. Både söta och luktar gott...

    Om du vill ha receptet på Norrlandskakan så finns den nu upplagd i inlägget hos mig:
    http://hemochharmoni.blogspot.com/2010/07/fika-med-norrlandskakan.html
    Den är verkligen jättegod och lätt att göra.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Investerade i en chokladblomma häromveckan och väntar fortfarande på chokladdoften. Supersöt är den hursomhelst!

    SvaraRadera