tisdag 28 juli 2009

Vardagslyx

Jag brukar ibland lägga undan lite pengar i ett kuvert för att sedan kunna köpa något bara till mig. Min man tycker att detta tilltag är lite larvigt, men för mig känns det lite extra kul när jag kan köpa något som jag kanske inte skulle unnat mig annars, lite vardagslyx.

Första gången köpte jag mig en Eldfluga, (dock en antracitgrå.) Jag blir lika glad varje första advent det är dags att sätta fram den. Ibland passar jag på att säga "-Det var den här jag köpte för mina sparade pengar....".
Kanske för att retas lite...

Nu härförleden hade jag sparat ihop en slant igen och funderade länge vad jag skulle kunnas tänka köpa bara till mig. Kom då på att det hade varit kul att äga en kamera, modell lite större för att kunna fotografera mer detaljerat. Har fått mycket ispiration i andra bloggar jag följer. Jag är priviligierad som har en syster som jobbar i en fotobutik - lycka! Så hon "krängde på mig";) en digital systemkamera - modell Nicon d60, som ser ut som till vänster. Första kommentaren från maken var "-tycker du det är kul att fotografera?!". Ja! Hur bra bilder blir det med den minsta digitalkameran på marknaden??? Men jag kan berätta att nu tycker maken att det är lika roligt som jag att testa och experimentera med bilder och motiv. Dessvärre är det oftast han som får bära runt på den stora kameraväskan när vi är iväg och turistar - utan att klaga...tack snälla för det!:)
I morgon ska vi åka på en utflykt och då åker kameran med - vem bär?
Kramar till er alla!
(Bilder: ljusstaken på Designonline.se, kameran på Nicon.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar