torsdag 30 juli 2009

Utflykt och fynd

Gårdagens utflykt gick till Orust och Tjörn. Vårt bestämda mål var en butik som heter Göksäter och ligger ganska i mitten av Orust. Det är som ett mini-mini Ullared. Inte alls lika stort och inte alls samma varor, men ändå...trevligt i all sin enkelhet. Vi har en tradition att åka dit en gång varje sommar. Inställningen är - alltid hittar vi nå´t! Det betyder att det inte görs en kilometerlång inköpslista och armbågarna är ovässade;). Sonen hade ett önskemål om ett lasersvärd à la Star Wars. Tyvärr fanns inte detta och hans kära mor, dvs jag anade ett litet utbrott med tårar och sura miner, men ack vad jag hade fel! Ett löfte om att åka till en lite större leksakbutik en annan dag landade i god jord. Puh!

Som jag har berättat tidigare blev det ommålat och tapetserat med en fondvägg nere i hallen tidigare i våras. Den gamla hallspegeln passade inte riktigt in (känns det igen..?). Så den blev förpassad till tippen efter ett försök av ommålning. Sedan dess har vi letat efter en spegel med guldram, gärna lite gammeldags med lagom mycket krusiduller. Vi har varit iväg på antiklador, IKEA, Mio mfl. men inte hittat det vi sökt. När jag då går omkring på Göksäter hittar jag plötsligt spegeln!!! Med stort S! Lycka!
Kramar i massor!
(Bilden på Darth Vader är lånat på news .gotgame.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar