måndag 3 oktober 2011

Fälla

I helgen har vi haft helt sanslöst många bananflugor inne i huset! Det brukar bero på att det ligger frukt framme men det har vi inte haft så jag vet inte vad de kommer ifrån. Men nu har jag hittat en fälla som verkligen fungerar!



Jag har tagit små skålar och hällt i lite rödvin och några droppar diskmedel. Först satt flugorna bara på kanten och kikade ner, men efter bara några timmar var det fullt av flugor på botten av skålen! Fiffigt!

På bilden ser ni att jag har tagit sticklingar av mina pelargoner för att kunna få nya plantor till nästa säsong. Mina pelargoner har inte insett att det är dags att börja avveckla sig för vintern utan blommar för fullt i köksfönstret.

Må så gott och tack för att ni kikar in!

Kramar, Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar