fredag 13 augusti 2010

It´s magic!

Jag har en krukväxtsort som jag bara inte klarar av att hålla vid liv, jag tror att den kallas plättar på tråd. Hur mycket omsorg den än får av mig så ramlar alla blad likförbenat av och det återstår bara ett kalt skelett innan den passeras till komposten. Lika trist att se sig besegrad varje gång...
Nu senast satte jag ut den i trädgården där den fick stå - bortglömd. När jag tittade till den för ett tag sedan blev jag mäkta förvånad av att se en frisk och fin planta. Vad gör jag för fel tro?!

Fin är den i alla fall så den kanske ska få flytta in när frosten kommer! Så får vi se hur länge den överlever...

En hel arbetsvecka efter semestern är redan avklarad, en vecka till väntar innan vi åker iväg till Mallorca!! Härligt!!
Ha en härlig fredagskväll!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Va stor och fin blomman var! jag har oxå en förmåga att ta ihjäl "plättar" men även murgrönan överlever ALDRIG hos mig.....inne...men ute går det bra..konstigt det där, jag undrar vad man ska göra?

    Ha det bra på mallis!! Gud så skönt att få åka iväg :)

    SvaraRadera