torsdag 6 maj 2010

Kvalitetstid

Idag slutade jag tidigt och hade redan innan bestämt att jag skulle överraska barnen genom att ta med dem på en utflykt med matsäck/mellanmål. Vädergudarna var på min sida så det packades ner korv i termos, korvbröd, dricka och frukt. Barnen blev eld och lågor så vi traskade iväg ut i skogen och upp på en höjd där utsikten är helt fenomenal! Man kan se ända ut till havet!
När jag gick ut i skogen hade jag ingen lust att ta med min stora kamera utan tog den "gamla lilla". Sonen har nog ärvt mitt intresse för att ta kort för han knäppte en himla massa roliga kort. Här kommer två:


Det översta är en stor myrstack och på den undre bílden ville sonen ta på blåbärsriset för vi pratade om att vi skulle gå tillbaka och plocka när den tiden kommer. Något som värmer gott är när barnen säger att "-vad mysigt vi har det!" Plus att de snart vill göra om det tillsammans med sin pappa, mormor och morfar och deras två hundar! Men då ska vi gå till en annan höjd lite längre bort där man kan se havet ännu mer.
Dags att ta tag i middagsbestyren!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Tassar förbi o tipsar dig som har tävlat hos mig tidigare att jag nu startat en ny spännande tävling:

    http://uj76.blogspot.com/2010/05/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    ..med chans att vinna ett presentkort värt 400kr + fri frakt från en underbar inredningsbutik!

    Trevlig helg :)

    SvaraRadera