måndag 15 mars 2010

Vårutflykt

Igår var en riktig vårdag här på västkusten med sol från klarblå himmel! Vem vill vara inne och städa då? Nej då är det mycket trevligare att åka på en utflykt! Igår styrde vi kosan mot Johan Engbergs Antik i Lilla Edet. En lada ute på slätten där det finns en otrolig uppsjö av det mesta, porslin, glas, lampor, möbler, speglar, mm. Den som gillar Rörstrands porslin, Kockums saker, Orrefors skålar och diverse andra märken har kommit till en guldgruva.
Om du är nyfiken på att åka dit så är det bara öppet lördagar och söndagar kl. 12-17. Vägbeskrivning finns på deras hemsidan.

Jag kom hem med något som jag länge kikat efter:



En smörbytta från Rörstrand i serien Picnick.
Efter en omgång med diskmedel så blev den som ny! Maken som är med praktisk än jag frågade vad jag skulle ha den till och jag lyckades nog svamla fram något svar som gick hem för han blev nöjd. Barnen ville också köpa något så dottern hittade en söt plåtburk för 5 kronor och sonen köpte en liten, liten skål till godis för 10 kronor. (Det blir inte mycket till godis i den - varje tandläkares dröm!)


Ha en bra start på den nya veckan!
Kramar, Helene

2 kommentarer:

  1. Avis avis avis.... Finfina fynd! Jag vill också åka dit! :)
    Ska försöka locka med mig sambon under våren.

    Ha det gott! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hello!
    Beautiful BLOG!
    Cute!
    Kisses
    Marianne/BRAZIL

    SvaraRadera