torsdag 22 september 2011

Pionmani

Planterade mina bar-rotade pioner i söndags i hällregn!! Var helt genomblöt när jag kom in men ner skulle plantorna!
Det är inte mycket att visa fyra pinnar i rabatten så jag visar hur de förhoppningsvis kommer att se ut när de blommar.

(bilderna har jag lånat på nätet)


"Bartzella"


"Belleville" - luktpion

Helt plötsligt finns det sex stycken pionplantor i trädgården, tänk vad lätt det är att snöa inne på en viss växt. Men nu får det räcka, det finns ju så mycket annat snyggt jag vill ha i trädgården!
Härligt att det närmar sig fredag igen!

Må så gott och tack för att ni kikar in!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. You share your interests such as gardening so do I.
    Your blog is stunning!
    Min mor var från Sverige så jag alltid leta upp vackra svenska bloggar
    kramar,
    Rosemary ...

    SvaraRadera