torsdag 21 januari 2010

Bröd

Jag är väldigt förtjust i att baka men det blir oftast mjuka kakor eller bullar. Bröd är inget jag vanligtsvis ger mig på för de gånger jag gjort det har det oftast slutat i katastrof, dvs att degen jäser för mycket eller inte alls, brödbitarna blir stenhårda eller döbakade.

När jag och en kollega pratade om detta erbjöd hon mig att få ett recept som man omöjligt kan misslyckas med - och det lät ju som något för mig! Alla ingredienser ska bara blandas ihop och sedan hällas ner i två avlånga bakformar och skjuts in i ugnen.

Så här blev resultatet:


Det är mycket mumsiga ingredienser i brödet och därför nyttigt med linfrön, vetekross, solroskärnor, grahamsmjöl, vetekli. Det var verkligen ett bröd att baka för nybörjare!

Kramar, Helene

1 kommentar:

  1. Hmm..du skulle möjligtvis inte kunna dela med dig av det receptet? ;)

    Kan oxå tipsa dig om en ny dundertävling hos mig:

    http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_22.html

    ..med chans att vinna presentkort från en underbar smyckesbutik :)

    Kram

    SvaraRadera