onsdag 16 december 2009

Shoppinglycka

Jag har hittat så otroligt vackra saker genom många bloggar jag följer eller bara halkar in på. Saker som jag kanske inte hade upptäckt annars. Min man tycker kanske att jag köper för mycket saker, men det säger han inte rent ut utan tycker att sakerna är snygga när jag väl satt dem på plats ;)


Det senaste tillskottet är den här otroligt vackra änglapållen. De är gjorda av Miriam med den underbara bloggen Jordgubbar med mjölk. Den jag köpte är en julvariant med sitt fina band, men det går att ta av så att den platsar även andra årstider.

Idag har barnen och jag gått runt på sta´n. Vi började med det som barnen önskade mest vilket var besök på en leksaksaffär.
Jag berättade för ett tag sedan att jag var ute efter en speciell docka till dottern i julklapp och att den var slut överallt. Till slut köpte jag en annan som dottern var med och godkände. Idag när jag kikar runt så hittar jag just en sådan här docka, sista exemplaret!!!! Ja, det var faktiskt helt osannolikt. Den fick såklart följa med hem och den andra dockan får återvända till sin butik.

Jag hann också besöka Balders Hage och Grandma´s - två favoritbutiker. Inte kom jag ut tomhänt heller! På Balders Hage hittade jag en zinkhållare till värmeljus som man kan sätta i ex julgrupper och på Grandma´s fick två äggkoppar från Greengate följa med hem. Jag kan visa bilder en annan dag.
Shoppingrundan avslutades med en härlig fika på ett lite gammaldags konditori - Ahlströms. Det ligger precis bredvid Balders Hage in mot gården. Julkänslan infann sig också, det småsnöade och var riktigt bitande. Hoppas att vi får en vit jul!

Kramar,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar