lördag 12 september 2009

Helgfirande

Jag älskar att plantera blommor i mina utekrukor men i år har jag varit riktigt dålig på just detta. Kanske kan jag skylla på att vädret inte riktigt har varit på blommornas sida? Eller har jag varit för överambitiös tidigare år? Penseérna var ett lyckopiller i våras och stod  länge innan de blev förvuxna.
Förra årets höstkruka såg ut som ovan och stod kvar tills frosten tog den. Kanske ska jag ta mig till en plantskola och försöka skapa lite höstfröjd i min favoritkruka. Får visa eventuellt resultat någon annan dag!
Dagens inplanerade shoppingtur fick uppskjutas pga att vädret var så bra att det blev en snickardag istället då min far hjälpte mig att så gott som  färdigställa vårt uteförråd. Nu återstår bara lite småsnickeri... Dessutom slapp jag att stå för maten för den kom färdiglagad hem till oss. Sådan lyx är få förunnat! Tack snälla det var så gott!  Så i morgon åker vi i väg på den utlovade shoppingturen.
Kramar i massor,

1 kommentar:

  1. Vad härligt att fått snickrat med hjälp av pappa! Hoppas att ni får en bra shoppingtur idag i stället då!
    Lilla Butiken i Säve kommer du till så här:
    Från Säve kör du Kongahällavägen kanske nå´n kilometer tills du ser skylten Öxnäs på höger sida. Sväng in och följ vägen över åkrarna, genom Öxnäs (en gård i princip)och utför backen. När vägen svänger åt vänster finns en avtagsväg till höger där det även står en skylt "Lilla Butiken". Följ den vägen, (ta inte av på första avtagsvägen på vänster sida) genom den tvära svängen åt vänster, efter åkrarna på båda sidor kommer ett vitt hus med häck på höger sida. Där är det! Parkering på gården. Presentbutik inne i huset och växter i garaget. Världens goaste tjej som har butiken!
    Kram!

    SvaraRadera